Bevégeztetett: a Costa Concordiáról május 15-én megjelent posztban ismertettem a szétbontás négy fázisát. Szeptember 1-én sor került a negyedik fázisra is: a hajó maradékát vontatóhajók húzták-tolták át a Genovai kikötő egy szárazdokkjába. Ott történik majd a megmaradt hajótest végleges szétbontása.
A szárazdokk helyét és az áthelyezés manővereit az alábbi, az első posztban is hivatkozott animáció a 3. perctől mutatja..
Concordia dismantling project from Ship recycling on Vimeo.
Előzőleg eltávolították a hajótestről a összes légtartályt, melyek a hajótörzset fenntartották a víz felszínén. Ehhez a mostani művelethez a hajótestet kijavították, hogy önmagában is úszóképes legyen, szemből nézve csak két ékszerű úszótest biztosítja, hogy ne billenjen fel, ahogy az az 1. update képén látható.
Az áthelyezésről szabad felhasználású friss képeket most még nem találok, ahogy lehet, majd pótolom.
Több magyar média is beszámolt az eseményről, aktuális fotók ott láthatók,.pl. MNO.
A legérdekesebb és leglátványosabb képet az IlPost honlapján találtam, kattints meg a többit is. Ezeken az is látható, hogy a hajó orrát levágták, talán nem férne be a szárazdokkba? Amint a genova.repubblica.it honlap szárazdokkról készített képein látható, a hajó orra valóban nem fért volna be.
A szárazdokkból már nem várható érdekesebb hír, ezért a Costa Concordiától ezzel a poszttal el is köszönhetünk: az emberi hülyeség áldozata lettél, anyagaid más hajókban éljenek tovább.