Az AIDA társaság legújabb hajójáról már több kisebb poszt is megjelent ezeken az oldalakon, az adatairól, várható keresztelője időpontjáról, majd első tervezett útjairól is. Miért is? Az AIDA Cruises hajótársaság kifejezetten a német piacot hivatott kiszolgálni, és ott piacvezetőnek is számít, így a körülötte zajló események a német médiákban elsőbbséget élveznek. És most, hogy 2013 óta megint egy német hajógyár (Meyer Werft) bocsát útjára egy AIDA-hajót, a dolog különös figyelmet kap. Nemcsak a hajó tekintélyes méretei miatt, hanem mert az AIDAnova ez első olyan hajó, mely teljes mértékben LNG-t (cseppfolyósított földgázt) használ üzemanyagként. Az üdülőhajók üzemanyag-használatát folyamatosan kritizáló német természetvédelmi szövetség (NABU) tisztasági listája első helyére helyezte a még forgalomba sem helyezett hajót.
A hajó kidokkolására kedden, augusztus 21-én este került sor a Meyer Werft hajógyárban. Pár nappal ezelőtt még arról szólt a hajógyár híre, hogy a 6 m átmérőjű propellerek még szárazon vannak, azóta tehát felúsztatták a hajótestet, mely tegnap egy 2 órás manőver során el is hagyta a gyártódokkot. Az egyik tévécsatorna honlapján élőben lehetett követni az eseményt. Bár a hajó mozgatását apró vontatóhajók végezték, a közvetítésen látszott, hogy a hajó motorja is működik. A kicentizett méretek miatt a hatalmas hajótest nagyon lassan mozgott, és a vontatóhajók nemcsak húzták, hanem oldalról is egyenesben tartották a hajótestet. Erősebb oldalszél esetén el is halasztották volna a műveletet.
Ma reggelre természetesen megjelentek az első YouTube videók is, ez pl. drón-felvételeket is mutat:
Bár a hajó keresztelőjéig már csak 10 nap van hátra, még közel sem nevezhető késznek. A dokk előtti medencében először is azokat a szerelvényeket fogják ráerősíteni, amelyek nem fértek volna ki a csarnok kapuján: kéményburkolat, stb. A közeli kameraképeken pedig látszott, hogy még nagyon sok egyéb szerelési munka van hátra, amik aug. 31-ig biztos nem lesznek készen, persze a keresztelőn nem fognak látszani. A hajó tengerig történő leúsztatását szeptember második felére tervezik, addig még minden elkészülhet.
Mint minden ilyen eseménynél a parton most is nagyon sokan követték a hajó mozgását, mely sötétben, illetve villanyvilágítás mellett fejeződött be.