Az AIDAnova elhagyta a gyártócsarnokot 
2018. augusztus 22. írta: fische

Az AIDAnova elhagyta a gyártócsarnokot 

Az AIDA társaság legújabb hajójáról már több kisebb poszt is megjelent ezeken az oldalakon, az adatairól, várható keresztelője időpontjáról, majd első tervezett útjairól is. Miért is? Az AIDA Cruises hajótársaság kifejezetten a német piacot hivatott kiszolgálni, és ott piacvezetőnek is számít, így a körülötte zajló események a német médiákban elsőbbséget élveznek. És most, hogy 2013 óta megint egy német hajógyár (Meyer Werft) bocsát útjára egy AIDA-hajót, a dolog különös figyelmet kap. Nemcsak a hajó tekintélyes méretei miatt, hanem mert az AIDAnova ez első olyan hajó, mely teljes mértékben LNG-t (cseppfolyósított földgázt) használ üzemanyagként. Az üdülőhajók üzemanyag-használatát folyamatosan kritizáló német természetvédelmi szövetség (NABU) tisztasági listája első helyére helyezte a még forgalomba sem helyezett hajót.

A hajó kidokkolására kedden, augusztus 21-én este került sor a Meyer Werft hajógyárban. Pár nappal ezelőtt még arról szólt a hajógyár híre, hogy a 6 m átmérőjű propellerek még szárazon vannak, azóta tehát felúsztatták a hajótestet, mely tegnap egy 2 órás manőver során el is hagyta a gyártódokkot. Az egyik tévécsatorna honlapján élőben lehetett követni az eseményt. Bár a hajó mozgatását apró vontatóhajók végezték, a közvetítésen látszott, hogy a hajó motorja is működik. A kicentizett méretek miatt a hatalmas hajótest nagyon lassan mozgott, és a vontatóhajók nemcsak húzták, hanem oldalról is egyenesben tartották a hajótestet. Erősebb oldalszél esetén el is halasztották volna a műveletet.

Ma reggelre természetesen megjelentek az első YouTube videók is, ez pl. drón-felvételeket is mutat:

Bár a hajó keresztelőjéig már csak 10 nap van hátra, még közel sem nevezhető késznek. A dokk előtti medencében először is azokat a szerelvényeket fogják ráerősíteni, amelyek nem fértek volna ki a csarnok kapuján: kéményburkolat, stb. A közeli kameraképeken pedig látszott, hogy még nagyon sok egyéb szerelési munka van hátra, amik aug. 31-ig biztos nem lesznek készen, persze a keresztelőn nem fognak látszani. A hajó tengerig történő leúsztatását szeptember második felére tervezik, addig még minden elkészülhet.

Mint minden ilyen eseménynél a parton most is nagyon sokan követték a hajó mozgását, mely sötétben, illetve villanyvilágítás mellett fejeződött be.

A bejegyzés trackback címe:

https://vizek-hajok.blog.hu/api/trackback/id/tr7714195739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása