A norvég postahajójárat, a Hurtigruten menetrendjében 2018. február 17-én rendkívüli kitérőre került sor:
a flotta legidősebb hajója, az MS Lofoten letért a szokásos útvonalról, mert jelen akart lenni a flotta legújabb hajójának vízre-bocsátásán Ulsteinvikben, a Kleven hajógyárban. Ennek a gesztusnak nem kevés jelzésértéke is van.
Generációk találkozása // Fotó: Samferdselsfoto
Az új hajó – az MS Roald Amundsen – a világ első hibrid expedíciós hajója lesz, mely egyik fő célterülete, a sarkvidék kímélése érdekében a partok közelében elektromos meghajtásra tud majd átkapcsolni (és 30 percen át azzal haladni). Ezzel a hajtással a hajógyár szerint mintegy 20 % üzemanyag-megtakarítást lehet elérni. A mai esemény még nem jelenti teljes üzemképességét, szolgálatba állása 2018 októberében várható.
Roald Amundsen – mégsem az idén
Pár nappal a Roald Amundsen fenti hír, és szinte az összes médiában publikált vízre bocsátása után újabb hír a Hurtigruten hibridhajójáról: az átadása késni fog, és csak 2019-ben fog szolgálatba állni.
Ez a hír 10 expedíciós út mintegy 3000 utasát érinti, akik hiába jelentkeztek az ezévi utakra. Pénzüket persze visszakapják, csalódottságukat azonban el lehet képzelni.
[Forrás: Cruisetricks.de]