AIDAprima, a legújabb „csókos szájú” üdülőhajó
2016. május 08. írta: fische

AIDAprima, a legújabb „csókos szájú” üdülőhajó

Hajókeresztelő Hamburgban

    Május 7én szombat este került sor az Aida hajótársaság legújabb, legnagyobb, és sok szempontból újdonságot jelentő hajójának keresztelőjére. Az ünnepélyes avatásnak a hamburgi kikötő 827-ik születésnapi ünnepe adott keretet. A keresztelőt régebben a vízre bocsátás előtt végezték, de mivel az ilyen hajók a világ bármely részén készülhetnek (ez pl. Japánban, a Mitsubishi hajógyárában született), az ünnepélyes aktust mindig egy hazai kikötőben, ezúttal Hamburgban tartják, s ez lesz az anyakikötője is. A keresztelőt fényshow és tűzijáték kísérte.
     Áprilisban, amikor a hajó először járt Hamburgban, minden, magára valamit is adó hírportál közölt róla cikket, beszámolt újdonságairól. Ez a tény is jelzi, hogy Németországban mekkora gazdasági-turisztikai jelentősége van az ilyenfajta hajós üdülésnek.
1200px-aidaprima_ship_2016_001.jpg                                                    © Von kees torn - AIDA prima, CC BY-SA 2.0
     Legfontosabb adatai: hossza: 300 m, kabinok száma: 1643, utasok száma kb. 3250. A hajó tulajdonságai között minden esetben megemlítették az „all weatherr” jelleget, mellyel egész évben és minden időjárási körülmények között biztosított az utasok szabadidős programja (365 napos nyár). A nagyméretű wellness-terület és tető által védett „Beachclub”a speciális tető és világítási megoldásaival rossz időben is biztosítja a napsütéses strand érzését. Mindezt olyan időszakban - szinte vigasztalásként - emelték ki a híradások, amikor még Mallorcán is terrrorveszélyről beszéltek.
. Oldalakat lehetne írni a hajó által nyújtott szolgáltatásokról, de ezt majd megteszik az utazási irodák. Vagy pedig bele lehet kukkantani ebbe a pár perces bemutató Youtube videóba:

    Amit személyesen érdekesebbnek tartok, és ami miatt ez a poszt egyáltalán megszületett, azok a technikai jellegű újdonságok (ld. a vonatkozó Wikipedia cikket: Hyperion Klasse. A hajó teljesen új tervezésű, legfeltűnőbb külső eleme a függőleges orrkialakítás. Az AIDA-hajók sorában újnak számít a hajótörzs úgynevezett levegőkenéses módszere is, amelynél a törzs alatt nagy felületen levegőt bocsátanak ki, ami a törzs mentén csökkenti az áramlási ellenállást (ezáltal állítólag mintegy 7 %-os üzemanyag-megtakarítást lehet elérni).
     A másik technikai érdekessége, hogy a három hagyományos dízelmotor mellett egy dízel-/gázmotorral is rendelkezik. Ez működtethető nehézolajjal, vagy tengerészeti dízellel, a kikötőkben pedig át lehet állítani (folyékony földgázos) gázüzemre, hogy a környezet koromkibocsátás okozta finom por szennyezettségét az előírásoknak megfelelő szinten lehessen tartani. Hogy ez mennyire fontos szempont, arról Velence lakói sokat tudnának mesélni.

A keresztelő után már elérhetők az eseményről készült videók is, ez itt lent egy jó összefoglaló a Yuotube-on::

És ahogy illik, innen a távolból is csak az ilyenkor szokásos német jókívánságot küldhetjük a hajónak:

AIDAprima! Allzeit gute Fahrt und immer eine Handbreit Wasser unter dem Kiel.
(Kb. = mindenkor jó utat, és a hajógerinc alatt mindig maradjon egy arasznyi víz)

És mivel a hajót csak sok-sok késéssel tudták leszállítani és forgalomba helyezni, az közben már meg is kezdte rendes heti programját.

A bejegyzés trackback címe:

https://vizek-hajok.blog.hu/api/trackback/id/tr518708340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lara Alberti 2016.09.02. 20:07:24

És én egy héttel a hafengeburtstag előtt jártam Hamburgban :( De majd jövőre!
Köszi, hogy elmesélted! :)
süti beállítások módosítása